Helsingin kaupunki on pitkään panostanut luontomatkailuun ja juuri avattujen NATTOURS-hankkeen sivujen rinnalle on päätetty hankkia myös Longinoja.fi verkkosivut.

Helsingin kaupungin pitkäaikainen yhteistyö Longinojalla toimivien puroaktiivien kanssa on mahdollistanut puron tunnettavuuden kasvun ja nyt kaupunkina Helsinki haluaa olla mukana  rakentamassa ja kehittämässä Longinojan brändiä.

Helsingin kaupungin matkailu ja markkinointipäällikkö Valeri Sulkisi uskoo, että kaupungin markkinointipanostuksilla Longinoja nousee nopeasti yhdeksi suosituimmaksi Helsingin luontomatkailukohteeksi Viikin luonnonsuojelualueen rinnalle.

– Olemme panostaneet upean luontomme esille tuomisee ja viimeisimpänä on avattu Löydä Helsingin luonto -sivusto, mistä löytää kymmenen Helsingin luontohelmeä. Longinoja on helposti tavoitettavissa matkailijoille, sinne pääsee suoraan Helsingin Malmin sekä Vantaan lentokentältä tai junalla 10 minuutissa keskustasta. Näiden kymmenen kohteen listaan lisätään jatkossa myös Longinoja, jatkaa Sulkisi.

– On hienoa, että pitkä yhteinen historiamme Longinojalle näkyy kaupungin innossa panostaa puroon ja nostaa se uudeksi matkailukohteeksi Helsingille. Longinojan ”hype” kiinnostaa ulkomailla, tämän osoittaa maaliskuussa toteutunut Etelä-Korean delegaation vierailu purolla, kertoo puroyliaktiivi Juha Salonen.

Longinojalle on suunnitteilla puroaiheinen luontopolku jonka toteutuksesta kaupunki vastaa. Polku on toteutettu vapaaehtoisten puronkunnostajien aloitteesta. Toteutuksesta vastaa Helsingin kaupunkiympäristö. Luontopolun avajaisia juhlitaan vuoden 2018 loppupuolella jolloin myös Helsingin kaupunki ottaa puron markkinoinnin vastuulleen. Luontopolun kuvitukset ovat Seppo Leinosen käsialaa, ja polku tulee esittelemään kaupunkiluontoa monipuolisesti.

Haluan kiittää kaikkia Longinoja.fi verkkosivuja lukeneita, jokaista tykkää -nappia Longinojan Facebook -sivuilla painanutta sekä kaikkia #Longinoja, #Longinojakevät ja #Longinojasyksy -hästägiä käyttänyttä somettajaa. Nyt taakse jäävät 20 vuotta ovat antaneet todella paljon sisältöä elämääni, jätän Longinojan markkinoinnin hyviin käsiin ja alan keskittymään toukokuussa kisattaviin Kalamaraton -lajikalastuskilpailuhin, kertoo Salonen.

Mitä ajatuksia tai tunteita artikkeli herätti sinussa? Kommentoi juttua alla olevaan kommentti -kenttään ja kerro mielipiteesi aiheesta.

Ps. kaikki ei ole sitä miltä näyttää, jutussa on myös factoja mukana 😉 Ihanaa kevättä sinulle lukija <3

Juha Salonen, Puroaktiivi